Almot Auto

Yaris Cross kolejnym hitem Toyoty w Polsce. Rewelacyjne wyniki przedsprzedaży

Toyota Yaris Cross to zupełnie nowy model hybrydowy, którym marka debiutuje w segmencie B-SUV. Pierwsze egzemplarze trafią do nowych właścicieli w październiku.

1 października, podczas Dni Otwartych,  nastąpi oficjalna prezentacja Yaris Cross w polskich salonach dilerskich. Od 1 czerwca trwa przedsprzedaż nowego modelu Toyoty i już można mówić o dobrze rokującym na przyszłość zainteresowaniu klientów.

  • W ciągu 2,5 miesiąca (od 1 czerwca do 10 sierpnia br.)  złożono  1000 zamówień na nową Toyotę Yaris Cross.
  • Do końca września potrwa seria otwartych pokazów Yarisa Cross w wybranych salonach.
  • Nowy model jest dostępny z układem hybrydowym lub silnikiem benzynowym, w pięciu wersjach wyposażenia i 21 wariantach kolorystycznych nadwozia;
  • Cena Yarisa Cross, w podstawowej wersji  wynosi 74 900 zł, a  w  najtańszej wersji hybrydowej  88 900 zł;
  • Z danych homologacyjnych wynika, że Yaris Cross jest najbardziej oszczędnym hybrydowym SUV-em Toyoty.

Dla każdego coś dobrego - pięć wersji wyposażenia Yarisa Cross

Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach: Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej, dostępnej tylko w 2021 roku, Premiere Edition. Paleta opcji kolorystycznych jest bogata i obejmuje 9 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.

Toyota dba o środowisko i portfele klientów

Gama napędów Yarisa Cross obejmuje benzynowy silnik Dynamic Force 1.5 o mocy 125 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, oraz układ Hybrid Dynamic Force oparty na 3-cylindrowym silniku 1.5 i silniku elektrycznym, które mają łączną moc 116 KM. Do dyspozycji klientów przygotowano modele z napędem na przednie koła lub z elektrycznym napędem AWD-i, który wyróżnia Yarisa Cross na tle segmentu.

Z danych homologacyjnych dla polskiego rynku wynika, że Yaris Cross jest najbardziej oszczędnym hybrydowym SUV-em Toyoty. Auto w wersji z napędem na przód zużywa od 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Z kolei Yaris Cross Hybrid z napędem AWD-i zużywa od 4,7 l/100 km i generuje od 106 g/km CO2.

Produkcja Yarisa Cross rozpoczęła się w lipcu tego roku. Samochód powstaje w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji, zaś silnik benzynowy i napęd hybrydowy są wytwarzane w polskich fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Pierwsze egzemplarze mogą trafić do nowych właścicieli już 1 października. (Źródło: toyotanews.eu)