Almot Auto

Aktualności

Toyota Prius po raz piąty

Toyota Prius po raz piąty

Piąta generacja Toyoty Prius zgłasza się. 

Prius nr 5 powiększa gamę zelektryfikowanych Toyot. Premiera odbyła się jednocześnie w Japonii i USA. W Europie zadebiutowała 5 grudnia. Na Starym Kontynencie zainteresowani modelem mogą kupić wyłącznie wersję z napędem plug-in hybrid o mocy 223 KM.

O napędzie

Wraz z nowym modelem debiutuje kolejna generacja napędu plug-in hybrid. Ma większą moc i pojemniejszą baterię. Silnik TNGA o pojemności 2,0 l wytwarza 148 KM (111 kW) mocy i współpracuje z nowym elektrycznym silnikiem o mocy 160 KM (120 kW). Łączna moc napędu sięga 223 KM (164 kW). Oznacza to, że jest najmocniejszym i najbardziej dynamicznym autem w historii tego modelu.

O stylizacji

Hybrydowa ikona zyskała dynamiczną sylwetkę w stylu coupé. Samochód został zaprojektowany na bazie platformy GA-C drugiej generacji w architekturze TNGA (Toyota New Global Architecture). Auto jest o 50 mm niższe i ma o 50 mm większy rozstaw osi niż poprzednik. Jednocześnie nadwozie zostało skrócone o 46 mm i poszerzone o 22 mm. Toczy się na 19-calowych kołach. Środek ciężkości auta jest położony niżej dzięki innemu umieszczeniu baterii i zbiornika paliwa.

O zasięgu

Zasięg w trybie elektrycznym wzrósł o ponad 50 proc. Dzięki temu Prius Plug-in Hybrid nowej generacji może na co dzień służyć jako auto elektryczne, a w czasie długich podróży oferować praktyczność i wydajność hybrydy.

Większe możliwości bezemisyjnej jazdy to efekt nowej baterii litowo-jonowej o pojemności 13,6 kWh. Jej ogniwa mają wyższą gęstość energii, dzięki czemu akumulator – nawet pomimo większej pojemności – jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnym siedzeniem, a to z kolei obniża środek ciężkości.

Zasięg auta w trybie EV można dodatkowo zwiększyć, wybierając wersję z panelem fotowoltaicznym na dachu, generującym czystą, darmową energię.

Od swojego debiutu w 1997 roku Prius pełni rolę prekursora nowych technologii. Stanowi też inspirację i punkt odniesienia dla innych modeli Toyoty.

Źródło i grafika: toyota.pl