Nowości Falkena na zimę
Eurowinter HS02 oraz Eurowinter HS02 Pro to tegoroczne nowości Falkena na zimę.
Eurowinter HS02 przeznaczona jest do samochodów osobowych. Symetryczna, kierunkowa rzeźba bieżnika w kształcie litery V wspomaga odprowadzanie wody na styku z podłożem. W rozmiarze 205/55 R16 bieżnik jest w stanie przemieścić 78 litrów na sekundę. To znacząco poprawia ochronę przed aquaplaningiem.
Eurowinter HS02 jest jeszcze lepsza – to 101 litrów na sekundę. Synergiczny wzór bieżnika sprzyja zrównoważonym osiągom w każdych warunkach zimowych. Wewnętrzna strona bieżnika zapewnia bezpieczną jazdę po śniegu i błocie pośniegowym, a zewnętrzna odpowiada za wysoki poziom osiągów na suchej i mokrej nawierzchni. Współdziałanie obu części bieżnika umożliwia sportową, precyzyjną jazdę z dużym marginesem bezpieczeństwa.
Opony zimowe muszą także pewnie zachowywać się na śniegu. Zarówno w modelu Eurowinter HS02, jak i HS02 Pro Falken zastosował lamele Miura-Ori 3D. Ich ukształtowanie sprzyja trakcji i krótkiej drodze hamowania. Za zwiększoną przyczepność na śniegu w oponie HS02 odpowiadają wielokierunkowe rowki w centralnej części wzoru bieżnika. Stopniowane krawędzie bieżnika 3D zwiększają pochłanianie śniegu przez bieżnik i tym samym poprawiają przyczepność. Gradacja poprawia samooczyszczanie. W oponie Eurowinter HS02 zastosowano hybrydową konstrukcję z zazębiającymi się trójwymiarowymi lamelami w strefie barku opony. Ten układ zwiększa sztywność bloków, poprawiając stabilność jazdy w obszarze granicznym.
Wzór bieżnika HS02 Pro działa nieco inaczej. Dwa obwodowe rowki o zygzakowatym kształcie generują dodatkowe krawędzie bieżnika, które zapewniają niezawodną trakcję na śniegu i błocie pośniegowym. Poprawiają skuteczność hamowania i sprzyjają bardzo dobrym właściwościom jezdnym. Po wewnętrznej stronie bieżnika znajdują się rowki w układzie schodkowym. Taka konstrukcja, wraz z samooczyszczaniem, zwiększa dobrą przyczepność na śniegu.
W połączeniu z dobrze znaną i sprawdzoną technologią Advanced 4D-Nano Design zastosowaną przy tworzeniu mieszanki bieżnika, nowe opony zimowe Falken osiągają wyraźnie lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, nie tylko w porównaniu z poprzednim modelem. Technologia wpływa również na oszczędność paliwa i żywotność opony dzięki niskim oporom toczenia i wysokiej odporności na ścieranie.
Kolejną cechą nowej generacji opon zimowych Falken jest do 9 procent (HS02) i do 14 procent (HS02 Pro) niższa waga opony w porównaniu z odpowiednimi wymiarami poprzednich modeli.
Wstępna klasyfikacja treści na etykiecie certyfikuje Falken Eurowinter HS02 i HS02 Pro do klasy „C” do „D” w zużyciu paliwa, „B” w przyczepności na mokrej nawierzchni oraz „A” do „B”, co odpowiada 67 do 71 dB w emisji hałasu.
Opona Falken Eurowinter HS02 jest oferowana w 76 rozmiarach o średnicy od 14 do 19 cali, przekroju od 40 do 70 proc. z indeksami prędkości T, H i V (do 190, 210 i 240 km/h).
Eurowinter HS02 Pro to opona dla kierowców samochodów osobowych i SUV-ów preferujących dynamiczniejszy styl jazdy. Ogumienie posiada 87 rozmiarów o średnicach od 16 do 21 cali i przekrojach od 35 do 70 procent przeznaczonych do klas prędkości H, V i W (do 210, 240 i 270 km/h).