Almot Auto

Aktualności

HS02 i HS02 PRO to nowości Falkena na zimę

Nowości Falkena na zimę

Eurowinter HS02 oraz Eurowinter HS02 Pro to tegoroczne nowości Falkena na zimę. 

Eurowinter HS02 przeznaczona jest do samochodów osobowych. Symetryczna, kierunkowa rzeźba bieżnika w kształcie litery V wspomaga odprowadzanie wody na styku z podłożem. W rozmiarze 205/55 R16 bieżnik jest w stanie przemieścić 78 litrów na sekundę. To znacząco poprawia ochronę przed aquaplaningiem. 

Eurowinter HS02 jest jeszcze lepsza – to 101 litrów na sekundę. Synergiczny wzór bieżnika sprzyja zrównoważonym osiągom w każdych warunkach zimowych. Wewnętrzna strona bieżnika zapewnia bezpieczną jazdę po śniegu i błocie pośniegowym, a zewnętrzna odpowiada za wysoki poziom osiągów na suchej i mokrej nawierzchni. Współdziałanie obu części bieżnika umożliwia sportową, precyzyjną jazdę z dużym marginesem bezpieczeństwa.

Opony zimowe muszą także pewnie zachowywać się na śniegu. Zarówno w modelu Eurowinter HS02, jak i HS02 Pro Falken zastosował lamele Miura-Ori 3D. Ich ukształtowanie sprzyja trakcji i krótkiej drodze hamowania. Za zwiększoną przyczepność na śniegu w oponie HS02 odpowiadają  wielokierunkowe rowki w centralnej części wzoru bieżnika. Stopniowane krawędzie bieżnika 3D zwiększają pochłanianie śniegu przez bieżnik i tym samym poprawiają przyczepność. Gradacja poprawia samooczyszczanie. W oponie Eurowinter HS02 zastosowano hybrydową konstrukcję z zazębiającymi się trójwymiarowymi lamelami w strefie barku opony. Ten układ zwiększa sztywność bloków, poprawiając stabilność jazdy w obszarze granicznym. 

Wzór bieżnika HS02 Pro działa nieco inaczej. Dwa obwodowe rowki o zygzakowatym kształcie generują dodatkowe krawędzie bieżnika, które zapewniają niezawodną trakcję na śniegu i błocie pośniegowym. Poprawiają skuteczność hamowania i sprzyjają bardzo dobrym właściwościom jezdnym. Po wewnętrznej stronie bieżnika znajdują się rowki w układzie schodkowym. Taka konstrukcja, wraz z samooczyszczaniem, zwiększa dobrą przyczepność na śniegu. 

W połączeniu z dobrze znaną i sprawdzoną technologią Advanced 4D-Nano Design zastosowaną przy tworzeniu mieszanki bieżnika, nowe opony zimowe Falken osiągają wyraźnie lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, nie tylko w porównaniu z poprzednim modelem. Technologia wpływa również na oszczędność paliwa i żywotność opony dzięki niskim oporom toczenia i wysokiej odporności na ścieranie.

Kolejną cechą nowej generacji opon zimowych Falken jest do 9 procent (HS02) i do 14 procent (HS02 Pro) niższa waga opony w porównaniu z odpowiednimi wymiarami poprzednich modeli. 

Wstępna klasyfikacja treści na etykiecie certyfikuje Falken Eurowinter HS02 i HS02 Pro do klasy „C” do „D” w zużyciu paliwa, „B” w przyczepności na mokrej nawierzchni oraz „A” do „B”, co odpowiada 67 do 71 dB w emisji hałasu.

Opona Falken Eurowinter HS02 jest oferowana w 76 rozmiarach o średnicy od 14 do 19 cali, przekroju od 40 do 70 proc. z indeksami prędkości T, H i V (do 190, 210 i 240 km/h).

Eurowinter HS02 Pro to opona dla kierowców samochodów osobowych i SUV-ów preferujących dynamiczniejszy styl jazdy. Ogumienie posiada 87 rozmiarów o średnicach od 16 do 21 cali i przekrojach od 35 do 70 procent przeznaczonych do klas prędkości H, V i W (do 210, 240 i 270 km/h).

szczegóły

Falken

przegladoponiarski.pl

Zdjęcia opon: Falken