Almot Auto

Aktualności

Napędy hybrydowe piątej generacji Toyoty produkowane w Polsce

Napędy hybrydowe piątej generacji Toyoty produkowane w Polsce

Toyota uruchomiła w Polsce produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji, w tym silników elektrycznych, współpracujących z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l.

Piąta generacja przekładni hybrydowych zastąpi dotychczasowe, produkowane od 2018 roku w Wałbrzychu. 

Napędy piątej generacji trafią do Toyoty Corolli z fabryk w Wielkiej Brytanii i Turcji. Nowe, elektryczne przekładnie hybrydowe to mniejsze gabaryty i większa o 13% moc silników elektrycznych. W ten sposób zwiększył się udział napędu elektrycznego w pracy całego układu hybrydowego. Zmiany objęły również silnik benzynowy o pojemności 1,8 l. Przełożyły się na większą moc i lepsze osiągi przy mniejszej emisji CO2. Łączna moc napędu hybrydowego 1.8 wynosi 140 KM. Rozpędzanie pojazdu od 0 do 100 km/h trwa 9,2 sekundy*.

Po raz pierwszy Toyota będzie wytwarzać obydwa silniki elektryczne MG1 i MG2, stanowiące integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. MG1 to silnik elektryczny, tzw. generator – przy uruchamianiu silnika spalinowego pełni rolę rozrusznika oraz wytwarza prąd do zasilania silnika MG2 i ładowania baterii. MG2 to główny silnik elektryczny, który napędza koła, wykorzystując prąd wytworzony przez MG1 oraz pochodzący z baterii. Odzyskuje on część energii kinetycznej w czasie hamowania oraz przy zwalnianiu, dzięki czemu napęd hybrydowy zużywa mniej paliwa w stosunku do silnika konwencjonalnego. W związku ze startem produkcji silników MG1 i MG2 uruchomiono dwie dodatkowe linie produkcyjne.

Polska to jedyny kraj w Europie, w którym Toyota wytwarza elektryczne przekładnie hybrydowe. 

Źródło i grafika: Toyota